-
promocja
Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać. Porozumienie bez Przemocy w biznesie - audiobook
Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać. Porozumienie bez Przemocy w biznesie - audiobook
Firma, w której wszystkim pracuje się lepiej
Jako uczestnicy świata biznesu, ale także osoby związane z wszelkiego rodzaju organizacjami i instytucjami, znajdujemy się aktualnie w kluczowym momencie zmiany w podejściu do działania. W "starym" paradygmacie motywacja do działania wynika albo z oczekiwania nagrody, albo z chęci uniknięcia kary; czasem z obu czynników naraz. W "nowym" chodzi o jakościowy kontakt ... zarówno ze sobą, jak i z innymi. W tym paradygmacie istotna jest uważność na uczucia i potrzeby wszystkich zaangażowanych stron, współdzielenie mocy, współpraca i szukanie rozwiązań win-win.
W tym podejściu chodzi o odpowiedzi na pytania:
- Co jest dla mnie i dla innych ważne?
- Co jest sednem sprawy?
- Jak możemy wzajemnie się uwzględnić, by znaleźć rozwiązanie, które wzbogaci wszystkich zaangażowanych?
Autorzy tej publikacji przyglądają się drugiemu paradygmatowi funkcjonowania firm, organizacji i instytucji. Wyjaśniają, na czym polega Porozumienie bez Przemocy (NVC), i podpowiadają, jak wdrożyć jego założenia w relacjach wewnątrzfirmowych, w dialogu z partnerami i otoczeniem, a także jak wprowadzić to podejście w organizacjach. Promują model przywództwa opartego na potrzebach, dowodzą ponadto, że empatia ma moc również w biznesie i realnie przekłada się na wyniki biznesowe organizacji.
Spis treści
WPROWADZENIE
- JAK KULTYWOWAĆ PARADYGMAT WSPÓŁPRACY, WIDZENIA CZŁOWIEKA I SZUKANIA ROZWIĄZAŃ WIN - WIN?
- KILKA SŁÓW O MARSHALLU B. ROSENBERGU, KTÓRY WNIÓSŁ DO ŚWIATA NVC
1. MODEL PRZYWÓDZTWA OPARTEGO NA POTRZEBACH
- UWSPÓLNIENIE POJĘĆ
- TRANSFORMACJA OD PRZEKONAŃ O PRZYWÓDZTWIE DO POSTANOWIEŃ EMPATYCZNYCH LIDERÓW/LIDEREK
- ORGANIZACJE JAKO PRZESTRZEŃ KONTAKTU Z POTRZEBAMI
- MATRYCA POTRZEB ORGANIZACJI
- PODSUMOWANIE
2. EMPATIA - KOMPETENCJA PRZYSZŁOŚCI. JAK ZWIĘKSZAĆ POZIOM EMPATII W ORGANIZACJACH?
- EMPATIA JAKO KOMPETENCJA PRZYSZŁOŚCI
- CZYM JEST EMPATIA?
- EMPATIA W ORGANIZACJI - CO TO ZNACZY?
- EMPATIA JAKO ŻYWA WARTOŚĆ W ORGANIZACJI
- JAKIE DZIAŁANIA MOGĄ KONKRETNIE WPŁYNĄĆ NA ZWIĘKSZENIE POZIOMU EMPATII?
- PODSUMOWANIE
3. OCENIASZ CZY DOCENIASZ? MOC INFORMACJI ZWROTNEJ
- CO TO JEST INFORMACJA ZWROTNA?
- JAKI JEST GŁÓWNY CEL INFORMACJI ZWROTNEJ, KTÓRĄ FORMUŁUJESZ W ROLI LIDERA/LIDERKI?
- NEUROBIOLOGIA I STREFY REGULACJI W INFORMACJI ZWROTNEJ
- TO, CO I JAK MÓWISZ, MA ZNACZENIE
- KANAPKA FEEDBACKOWA
- INFORMACJA ZWROTNA W MODELU FUKO
- POŁĄCZENIE FUKO Z NVC
- INFORMACJA ZWROTNA W MODELU SBI
- JAKIE MOGĄ BYĆ INTENCJE?
- PODSUMOWANIE
4. JAK PRZEWODZIĆ Z WEWNĘTRZNEGO POWOŁANIA
- TEORIA I WIEDZA Z ZAKRESU NVC
- POCZUJ SENS, PRZYJEMNOŚĆ I SATYSFAKCJĘ, CZYLI CZYM JEST SWEET SPOT?
- OPIS SYTUACJI/CASE STUDY
- PRAKTYCZNE PODPOWIEDZI IMPLIKACJI METODY W BIZNESIE
- PODSUMOWANIE
5. MIEJSCE POTRZEB I EMOCJI W GĄSZCZU TARGETÓW I DEADLINE'ÓW, CZYLI O COACHINGU OPARTYM NA EMPATII
- DZISIEJSZY OBRAZ BIZNESU
- CO SIĘ WYŁANIA?
- DECYZJA O ZMIANIE
- MOMENT PRÓBY
- COACHING
- EMOCJE JAKO DROGA DO POTRZEB
- KONFLIKT WARTOŚCI
- COACHING TO PROCES I ZMIANA TO PROCES
- SUKCES
- PODSUMOWANIE
6. KONFLIKT JAKO OKAZJA NA WZAJEMNE USŁYSZENIE SIEBIE
- ANALIZA PRZYPADKU
- NARZĘDZIOWNIK LIDERA/LIDERKI WSPIERAJĄCYCH OSOBY W KONFLIKCIE
7. POPATRZ NA ŚWIAT PRZEZ INNE OKULARY. ROLA NVC W ZMIANIE MODELU ORGANIZACYJNEGO
- ROZWÓJ LUDZKIEJ ŚWIADOMOŚCI
- POTRZEBA ZMIANY MODELU ORGANIZACYJNEGO
- PBP W ROZWOJU ZIELENI I TURKUSU
8. INKLUZYWNY LEADERSHIP - JAK NVC WSPIERA POCZUCIE PRZYNALEŻNOŚCI I ZAUFANIA W ZESPOLE
- WSTĘP
- "SPOŁECZNY" MÓZG - DLACZEGO INKLUZYWNY LEADERSHIP JEST TAKI WAŻNY I JEDNOCZEŚNIE TAKI TRUDNY
- LIDERSKI MIĘSIEŃ EMPATII
- SAMOŚWIADOMOŚĆ KLUCZEM DO INKLUZYWNOŚCI
- "OBSZARY WRAŻLIWE" W RÓŻNORODNYM ŚRODOWISKU
- INKLUZYWNY LEADERSHIP BAZĄ DLA POCZUCIA PRZYNALEŻNOŚCI I ZAUFANIA
- ZAKOŃCZENIE
- PODSUMOWANIE
- IMPLIKACJA W BIZNESIE
9. OD JA, PRZEZ TY DO MY - JAK POPRZEZ KONTAKT I ŚWIADOMOŚĆ POTRZEB ORAZ ŚWIADOMOŚĆ WSPÓŁZALEŻNOŚCI BUDOWAĆ WSPÓŁPRACĘ I EFEKTYWNOŚĆ W BIZNESIE
- WSPÓŁPRACA I EFEKTYWNOŚĆ - DWA FILARY POWODZENIA I ROZWOJU ORGANIZACJI
- OD ZINTEGROWANEGO MÓZGU DO EFEKTYWNEJ I PRZYJAZNEJ PRACOWNIKOM ORGANIZACJI
- JAK ROZWIJAĆ I REGULOWAĆ PRAWĄ PÓŁKULĘ ORAZ WŁĄCZAĆ LEWĄ
- OBJĄĆ JA, TY I MY
- DLACZEGO PARADYGMAT NVC I "POWER WITH" MAJĄ SENS
- DOŚWIADCZENIA Z WDRAŻANIA NVC JAKO PARADYGMATU
- PODSUMOWANIE I KLUCZOWE POSTULATY WDROŻENIOWE
10. ZNACZENIE SŁUCHANIA W ROLI LIDERSKIEJ
- SŁUCHANIE JAKO UMIEJĘTNOŚĆ LIDERSKA
- BLOKADY KONTAKTU
- BEZPIECZEŃSTWO PSYCHICZNE
- KOŁA RATUNKOWE UWAŻNEGO SŁUCHANIA
- PRAKTYCZNE PODPOWIEDZI W BIZNESIE
11. UMIEJĘTNE PODEJMOWANIE DŁUGOTERMINOWO ZRÓWNOWAŻONYCH DECYZJI
- POTRZEBA A STRATEGIA
- ZADOWOLENIE KLIENTÓW
- WYPRACOWANIE WŁASNEJ DŁUGOTERMINOWO ZRÓWNOWAŻONEJ DECYZJI
- DLACZEGO WARTO?
- PODSUMOWANIE
12. JĘZYK REZONOWANIA W BIZNESIE - JAK BUDOWAĆ BEZPIECZEŃSTWO PSYCHOLOGICZNE
- CZYM JEST JĘZYK REZONOWANIA I DLACZEGO MA MOC
- CZYM JEST BEZPIECZEŃSTWO PSYCHOLOGICZNE
- KORZYŚCI Z DBANIA O BEZPIECZEŃSTWO PSYCHOLOGICZNE
- JAK JĘZYK WPŁYWA NA BEZPIECZEŃSTWO I CO MA WSPÓLNEGO Z MÓZGIEM
- FORMY JĘZYKA REZONOWANIA I JEGO ZASTOSOWANIE W BIZNESIE
- PRZYKŁADY WDROŻENIA JĘZYKA REZONOWANIA
- PODSUMOWANIE
A. ANKIETA - BADANIE ŚWIADOMOŚCI ZASOBÓW LIDERA/LIDERKI
B. LISTA UCZUĆ I LISTA POTRZEB
- LISTA UCZUĆ
- LISTA POTRZEB
C. BIBLIOGRAFIA
D. BIOGRAMY
| Kategoria: | Biznesowe |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-289-3230-2 |
| Rozmiar pliku: | 502 MB |