- nowość
Dwadzieścia jeden - ebook
Dwadzieścia jeden - ebook
Gdyby zapytać mnie, co lubię w twórczości Krzysztofa Maciejewskiego, odpowiedziałabym, że humor. Nie, nie ten pierwszoplanowy, ten, który bawi wprost, ale taki bardziej ukryty gdzieś pomiędzy znaczeniami, metaforyczny. Puszczenie oka do czytelnika, gdy nie wiesz, czy autor sobie kpi, czy okazuje sympatię. I jest to o tyle przewrotne, że to, co Krzysztof Maciejewski pisze, nie powinno pobudzać do śmiechu, a do smutnej refleksji. Lubię takie gierki. I lubię stan, w którym lektura jego opowiadań mnie zostawia: zadziwienie, oburzenie, zachwyt. Anna Musiałowicz
Kategoria: | Literatura piękna |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-68215-27-4 |
Rozmiar pliku: | 730 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
KRZYSZTOF MACIEJEWSKI (ur. w 1971 r.) – pisarz, krytyk literacki i dziennikarz. Publikował w większości czasopism fantastycznych. Podwójny laureat 1. edycji Nagrody Polskiej Literatury Grozy imienia Stefana Grabińskiego za rok 2013 (w kategorii KSIĄŻKA za tom opowiadań _ALBUM_; w kategorii OPOWIADANIE za opowiadanie _Biel łabędzia, biel łabędzia_) w głosowaniu czytelników. Wyróżniony w konkursie Gildii Horroru na krótkie opowiadanie grozy. Wydał zbiory opowiadań: _OSIEM_ (FORMA 2011), _ALBUM_ (FORMA 2013), _DWADZIEŚCIA JEDEN_ (FORMA 2024), zbiór drabbli _DZIEWIĘĆDZIESIĄT DZIEWIĘĆ_ (FORMA 2015) i powieść _ŚNIĄCE ŚCIANY_ (2017). Jego opowiadania znalazły się w antologiach, m.in.: _CITY 1_ (FORMA 2009), _CITY 2_ (FORMA 2011), _2011_ (FORMA 2011), _2014_ (FORMA 2014), _CITY 3_ (FORMA 2016), _2020_ (FORMA 2020) i _CITY 6_ (FORMA 2023).W SERII _PIĘTNASTKA_ UKAZAŁY SIĘ:
ANDRZEJ BALLO „Albowiem”, „Bodajże”
HENRYK BEREZA „Względy”, „Zgłoski”, „Zgrzyty”
KAZIMIERZ BRAKONIECKI „Dziennik berliński”
MACIEJ CISŁO „Błędnik”
ZBIGNIEW CHOJNOWSKI „Tarcze z pajęczyny”
WOJCIECH CZAPLEWSKI „Książeczka rodzaju”, „Książeczka wyjścia”
MAREK CZUKU „Róbta, co chceta”, „Stany zjednoczone”
JAN DRZEŻDŻON „Łąka wiecznego istnienia”
ANNA FRAJLICH „Czesław Miłosz. Lekcje”, „Laboratorium”
PAWEŁ GORSZEWSKI „Niecierpiące zwłoki” , „Uczulenia”
MAŁGORZATA GWIAZDA-ELMERYCH „Czy Bóg tutaj”
TOMASZ HRYNACZ „Noc czerwi”
LECH M. JAKÓB „Ćwiczenia z nieobecności”, „Do góry nogami”, „Poradnik grafomana”, „Poradnik złych manier”, „Rzeczy”,
PAWEŁ JAKUBOWSKI „Kopuła”
ZBIGNIEW JASINA „Drzewo oliwne”, „Inaczej przemijam”
JOLANTA JONASZKO „Bez dziadka”, „Nietutejsi”, „Portrety”
GABRIEL LEONARD KAMIŃSKI „Pan Swen (albo wrocławska abrakadabra)”, „Wrocławska abrakadabra”
PIOTR KĘPIŃSKI „Po Rzymie. Szkice włoskie”
BOGUSŁAW KIERC „Cię-mność”, „Płomiennie obojętny”
KAZIMIERZ KYRCZ JR „Punk Ogito”, „Punk Ogito w podróży”
ARTUR DANIEL LISKOWACKI „Brzuch Niny Conti”, „Capcarap”, „Cukiernica pani Kirsch”, „Kronika powrotu”, „Ulice Szczecina”, „Ulice Szczecina (ciąg bliższy)”
KRZYSZTOF LISOWSKI „Czarne notesy (o niekonieczności)”, „Motyl Wisławy. I inne podróże”
KRZYSZTOF MACIEJEWSKI „Dwadzieścia jeden”, „Dziewięćdziesiąt dziewięć”, „Osiem”
TOMASZ MAJZEL „Opowiadania w liczbie pojedynczej”, „Treny Echa Tropy”
PIOTR MICHAŁOWSKI „Cisza na planie”
MIROSŁAW MROZEK „Odpowiedź retoryczna”
EWA ELŻBIETA NOWAKOWSKA „Merton Linneusz Artaud”
HALSZKA OLSIŃSKA „Bliskie spotkania”, „Małostki”, „Złota żyła”
PAWEŁ ORZEŁ „Cudzesłowa”
MIROSŁAWA PIASKOWSKA-MAJZEL „(Po)między”
KAROL SAMSEL „Jonestown”, „Prawdziwie noc”, „Więdnice”
BARTOSZ SAWICKI „Krucha wieczność”
EUGENIUSZ SOBOL „Killer”
EWA SONNENBERG „Wiersze dla jednego człowieka”
WOJCIECH STAMM „Pieśni i dramaty patriotyczne i osobiste”
GRZEGORZ STRUMYK „Re _ le rutki”
LESZEK SZARUGA „Kanibale lubią ludzi”
WIESŁAW SZYMAŃSKI „Skrawki”
MICHAŁ TABACZYŃSKI „Legendy ludu polskiego. Eseje ojczyźniane”
PAWEŁ TAŃSKI „Glinna”, „Kreska”
MARIA TOWIAŃSKA-MICHALSKA „Akrazja”, „Engram”, „Z Ameryką w tle”
ANDRZEJ TURCZYŃSKI „Źródła. Fragmenty, uwagi i komentarze”
MIŁOSZ WALIGÓRSKI „Długopis”
HENRYK WANIEK „Notatnik i modlitewnik drogowy”, „Notatnik i modlitewnik drogowy II”, „Notatnik i modlitewnik drogowy III”
SŁAWOMIR WERNIKOWSKI „Partita”, „Passacaglia”
ALEX WIESELTIER „Krzywe zwierciadło”
LESZEK ŻULIŃSKI „Suche łany”