Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej - ebook
Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej - ebook
Rozmowa w Radiowej Czwórce z Tomaszem Gordonem Podcast 51: Kompetencje ważne w kryzysie z Tomaszem Gordonem Ciekawi Cię - „jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej?" O złych i dobrych menedżerach-coachach: dlaczego jedni uskrzydlają, a inni są kulą u nogi. Nowa psychologia zarządzania.
Cztery książki dla biznesu, które ułatwią Ci prowadzenie i rozwój firmy. Jak błyskawicznie zmotywować tych, których chce się najmniej? Tomasz Gordon – Odwaga i motywacja. Odc. 59 Czym jest psychologia zarządzania
Na co zwracają uwagę rekruterzy? Poradnik, jak przygotować się do rozmowy o pracę
Jak wzmacniać swoją odwagę w czasach pandemii? Rozmowa z Tomkiem Gordonem
„Nowa psychologia zarządzania” według Tomasza Gordona
Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej?
Dlaczego coaching (nie) działa, a biznes ma zazwyczaj awersję do "kołczów"?
Jak wykorzystać dorobek psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej, by skuteczniej zarządzać?
Dlaczego inteligencja emocjonalna stanowi dominujący prognostyk sukcesu zawodowego i spełnienia prywatnego?
Jak dzięki zastosowaniu innowacyjnej metody motywacyjno-korygującej skrócić czas i podnieść efektywność procesów rozwojowych?
Samoświadomość, motywowanie siebie i innych oraz rozwiązywanie konfliktów w zespole - to niektóre z przestrzeni, które mogą być wydatnie wzmocnione dzięki lekturze pracy p. Tomasza Gordona. Fundament książki stanowi kurs rozwoju inteligencji emocjonalnej, komunikacji, zarządzania zmianą oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Rekomenduję ją jako projekt starannie przygotowany i użyteczny nie tylko dla menedżerów.
Prof. zw. dr hab. Zbigniew Nęcki, Dziekan Wydziału Psychologii i Nauk Humanistycznych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Nowa psychologia zarządzania opisuje oparte na nauce i sprawdzone w biznesie patenty najskuteczniejszych szefów. Może okazać się niezmiernie przydatna zarówno dla doświadczonych menedżerów, jak i przyszłych adeptów sztuki skutecznego zarządzania ludźmi. Koncentruje się na użytecznych biznesowo zasadach psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej oraz uwzględnia proces grupowy w pracy menedżera. Autor wyjaśnia przyczyny awersji biznesu do coachingu. Wskazuje również szanse i zagrożenia związane z wchodzeniem menedżera w rolę coacha, mentora i trenera. Serce książki stanowi 7 filarów modelu coachingowego - miękkiego zarządzania dla twardych rezultatów. Jej zwieńczeniem zaś jest autorska metoda motywacyjno-korygująca, która wydatnie skraca i usprawnia pracę menedżera z zespołem w tzw. kryzysie odpowiedzialności.
Spis treści
Wstęp 5
O autorze 9
Ciekawi mnie, co dobrego u Ciebie? 11
Akt I. Fundament
- 1.1. Menedżer - czyli kto? 17
- 1.2. Triada biznesowej efektywności 21
- 1.3. Samoświadomość menedżerska 25
- 1.4. Inteligencja emocjonalna 44
- 1.5. Analiza transakcyjna 54
- 1.6. Proces grupowy 68
Akt II. Model
- 2.1. Dlaczego coaching (nie) działa? 79
- 2.2. 7 filarów coachingowego modelu zarządzania 84
- 2.2.1. Cel indywidualny 84
- 2.2.2. Koncentracja na zasobach 90
- 2.2.3. Wzmacniająca informacja zwrotna 93
- 2.2.4. Działanie w ramie rozwiązania 98
- 2.2.5. Pozytywna intencja 107
- 2.2.6. Autonomia 112
- 2.2.7. Wewnętrzna motywacja 118
Akt III. Implementacja
- 3.1. Menedżer w roli coacha, mentora i trenera 127
- 3.2. 10 kroków w rozmowie motywacyjno-korygującej 140
- 3.2.1. SMART+ 144
- 3.2.2. Metoda błyskawicznej motywacji 151
- 3.2.3. Przykładowa rozmowa motywacyjno-korygująca 162
Jaki będzie Twój pierwszy krok, jeżeli go w ogóle zrobisz? 175
Dodatek A. Słownik terminów merytorycznych 179
Dodatek B. Coachingowy model zarządzania - opis schematu 189
Rekomendowana literatura 193
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8322-602-6 |
Rozmiar pliku: | 4,7 MB |