- promocja
Prezentacje. Po prostu! - ebook
Prezentacje. Po prostu! - ebook
Ciekawie i na temat
Prezentacja. Wartość, narracja, sposób podania. Fakty, liczby, kluczowe słowa - esencja wypowiedzi wsparta kilkoma trafnymi grafikami. Główna myśl uchwycona w zgrabne, łatwo zapadające w pamięć zdanie. Żart, ale na temat. Celne zestawienie danych. Porównanie, które daje do myślenia. Wstęp, rozwinięcie, podsumowanie. Wnioski. Ukłon, oklaski, poczucie dobrze wykonanego obowiązku oraz satysfakcja z tego, że oto dotarło się nie tylko do umysłów, ale i serc słuchaczy. Że się ich przekonało. Tego wszystkiego brakuje większości oficjalnych wypowiedzi prezesów, menedżerów, a także pracowników, których wyrok przełożonego skazał na przygotowanie prezentacji i występ przed licznie zgromadzoną publiką.
Niestety, nader często wystąpienia wyglądają zgoła odmiennie: na środku sali stoi nieszczęsny mówca, który albo duka coś pod nosem, albo owszem, przemawia głośno, za to nudno, do tego przydługo i nie do końca na temat. Jego podstawową bronią jest pilot, dzięki któremu zmienia kolejne źle przygotowane, niewiele mówiące slajdy prezentacji. Naprzeciw siebie ma publiczność, myślącą o wszystkim, tylko nie o omawianym zagadnieniu. Wszyscy razem ? prelegent i słuchający ? marzą o tym, żeby ten koszmar się już skończył... Znasz to? Autor tego poradnika także. A ponieważ zmęczyło go tkwienie w dusznych salach konferencyjnych w towarzystwie ludzi, którzy co prawda wiedzą, o czym mówią, ale swoją wiedzą nie potrafią się podzielić, napisał książkę. Udowadnia w niej, że każdy może tworzyć dobre, ciekawe prezentacje i wygłaszać porywające mowy.
TO JEST PROSTE!
Wystarczy trzymać się kilku zasad. Znajdziesz je w tej książce.
Rosnijwsile.pl: Siła przekazu, czyli jak nie zanudzić słuchaczy i tworzyć ciekawe prezentacje
Dominikjuszczyk.pl: Książka do pracy, nie do czytania
Spis treści
Brniemy 7
Rozdział 1. Przygotuj prezentację... 13
Rozdział 2. Etapy pracy nad prezentacją - praca nad wartością 19
- 2.1. Cel prezentacji 19
- 2.2. Praca nad wartością prezentacji 21
- 2.3. Waluta społeczna, czyli powiedz mi coś, czego nie wiem, a będę słuchać z przyjemnością! 29
- 2.4. Big Idea, czyli co tak naprawdę "sprzedajesz" 35
- 2.5. Dokąd zabierasz swoich odbiorców? 38
- 2.6. Prezentacja nie jest o Tobie 40
Rozdział 3. Etapy pracy nad prezentacją - zbieranie materiałów 45
- 3.1. Selektywna percepcja - wróg i przyjaciel 47
- 3.2. Wspólne żniwa 49
- 3.3. Przekleństwo pierwszej strony wyników Google 50
Rozdział 4. Etapy pracy nad prezentacją - praca nad narracją 53
- 4.1. Struktura prezentacji 57
- 4.2. Dobre pierwsze wrażenie robi się raz 59
- 4.3. Na dobry początek 65
- 4.4. Piękne pierwsze zdanie 95
- 4.5. Mocna struktura 98
- 4.6. Piękny styl 120
- 4.7. Pisanie i mówienie 128
- 4.8. Połącz kropki 129
- 4.9. Liczby w narracji 133
- 4.10. Opowiedz mi historię - storytelling w narracji 134
- 4.11. Postaw kropkę i zakończ dobrze 143
Rozdział 5. Etapy pracy nad prezentacją - dodajemy slajdy 153
- 5.1. Gdzie dodajemy slajdy 154
- 5.2. Projektowanie slajdów 160
- 5.3. Wizualizacja danych i infografiki 190
- 5.4. Zdradzone puenty i spójność przekazu 202
- 5.5. Prezentacja gotowa i co dalej? 210
Rozdział 6. Etapy pracy nad prezentacją - czas prób i pracy nad podaniem 213
- 6.1. Po co są próby? 213
- 6.2. Praca nad głosem, tempem i dykcją 215
- 6.3. Praca nad gestem, postawą i mimiką 221
- 6.4. Potyczki z mikrofonem 230
- 6.5. Próba techniczna i moje fanaberie 231
Rozdział 7. Zaakceptuj stres - nie zawsze jest wrogiem 235
- 7.1. Poznaj swój stres 242
- 7.2. Prosty trening antystresowy 249
Rozdział 8. Nie bądź nudny! Nie bądź nudna! Walcz o uwagę 255
Rozdział 9. W duecie czy solo? 261
Rozdział 10. To nie koniec, to początek 265
Podziękowania 267
Co z tymi przypisami? 269
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6900-9 |
Rozmiar pliku: | 12 MB |