Facebook - konwersja
  • Empik Go W empik go

Zrób porządek z pocztą elektroniczną. 9 skutecznych sposobów ograniczających nadmiar maili - audiobook

Wydawnictwo:
Czyta:
Tłumacz:
Data wydania:
27 września 2022
Czas:
2 godz. 19 min.
Ebook
29,90 zł
Audiobook
29,90 zł
Format audiobooka:
MP3
Format MP3
słuchaj
na czytniku
słuchaj
na laptopie
słuchaj
na smartfonie
Format stosowany przy audiobookach. Jest to plik dźwiękowy (książka w wersji audio, czytana przez lektora), który można odsłuchać na urządzeniach posiadających głośnik, takich jak: smartfon, tablet, laptop czy czytnik.
słuchaj
na laptopie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3. Obecnie większość komputerów od momentu zakupienia wyposażona jest w program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim laptopie.
słuchaj
na czytniku
Spora część czytników poza możliwością odczytywania e-booków (plików EPUM, MOBI, PDF) posiada również możliwość odsłuchiwania audiobooków. Wystarczy, że zgrasz zakupiony plik w formacie .zip na komputer, rozpakujesz go, wgrasz na czytnik i... gotowe! Audiobooków możesz słuchać m.in. na czytnikach marki PocketBook oraz wszystkich innych, które posiadają wejście słuchawkowe.
słuchaj
na smartfonie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3. Obecnie większość smartfonów od momentu zakupienia wyposażona jest w program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim smartfonie.
29,90
LUB

Zrób porządek z pocztą elektroniczną. 9 skutecznych sposobów ograniczających nadmiar maili - audiobook

Trudno sobie dziś wyobrazić życie bez poczty elektronicznej. Ten wynalazek może znakomicie ułatwić komunikację zarówno w pracy, jak i w rodzinie czy między przyjaciółmi. Dzięki e-mailom zyskujemy na efektywności i sprawniej się porozumiewamy. Niestety, nieumiejętne korzystanie z poczty elektronicznej przynosi więcej szkody niż pożytku: zabiera mnóstwo czasu, obniża wydajność pracy i podnosi poziom stresu. Łatwo się rozproszyć nieistotnymi wiadomościami i stracić koncentrację. Jeśli w tym czasie pracujemy nad jakimś ważnym projektem, konsekwencje mogą być poważne. Jak więc poradzić sobie z codziennym zalewem poczty?

Rozwiązaniem jest rutyna. Jak wykorzystać ją do utrzymania porządku w swojej skrzynce pocztowej, podpowie Ci ta książka. Sprawdzisz, czy ulegasz ograniczającym przekonaniom na temat poczty elektronicznej, i wdrożysz dziewięcioetapowy plan ogarnięcia panującego w niej bałaganu. Znajdziesz tu mnóstwo pożytecznych wskazówek, dzięki którym wyrobisz w sobie dobre nawyki. Wprowadzenie takiej rutyny pozwoli Ci na zwiększenie efektywności pracy nie tylko z pocztą elektroniczną. Z pewnością znasz zaawansowane narzędzia, które służą do zarządzania e-mailami, i już wiesz, że nie rozwiązują one zasadniczego problemu. W tym poradniku, owszem, opisano kilka takich narzędzi, jednak podano również, jak poprawnie ich używać.

W książce:

  • sześć błędnych przekonań na temat poczty elektronicznej
  • siedem nawyków pozwalających uporządkować skrzynkę odbiorczą
  • cztery złote działania w zarządzaniu pocztą
  • dziesięć zasad efektywnego pisania e-maili
  • sześć narzędzi wspomagających utrzymywanie porządku w poczcie

Odzyskaj kontrolę nad swoją pocztą!

Spis treści

Prezent dla Czytelników

Dlaczego powinieneś posprzątać w swojej skrzynce odbiorczej

  • Kim jestem?

Ograniczające przekonania na temat poczty elektronicznej

  • Ograniczające przekonanie nr 1. Musisz być stale dostępny
  • Ograniczające przekonanie nr 2. Poczucie "winy"
  • Ograniczające przekonanie nr 3. Krótkie maile są niegrzeczne
  • Ograniczające przekonanie nr 4. Myślenie, że inni ludzie są ważniejsi niż Twoje własne priorytety
  • Ograniczające przekonanie nr 5. Traktowanie skrzynki odbiorczej jak listy zadań do wykonania
  • Ograniczające przekonanie nr 6. Rozwiązaniem może być ogłoszenie "bankructwa mailowego"

7 nawyków pozwalających uporządkować skrzynkę odbiorczą

  • Nawyk nr 1. Zarezerwuj sobie czas na zajmowanie się mailami
  • Nawyk nr 2. Praktykuj "zasadę pięciu zdań"
  • Nawyk nr 3. Inteligentnie filtruj swoje wiadomości
  • Nawyk nr 4. Każdą wiadomość "obsługuj" tylko raz
  • Nawyk nr 5. Całkowicie wyeliminuj bezużyteczne wiadomości
  • Nawyk nr 6. Naucz się pisać bezwzrokowo
  • Nawyk nr 7. Ceń swój czas
  • Twój kolejny krok

Krok 1. Wyłącz powiadomienia o przychodzących mailach

Krok 2. Wyłącz wszystkie pozostałe powiadomienia

Krok 3. Ogranicz liczbę skrzynek odbiorczych

  • Działanie 1. Zrezygnuj z tylu różnych kont i skrzynek odbiorczych, z ilu tylko możesz
  • Działanie 2. Stosuj filtry poczty elektronicznej
  • Działanie 3. Proaktywnie ignoruj niektórych adresatów
  • Działanie 4. Opracuj system przetwarzania wiadomości z każdej skrzynki odbiorczej

Krok 4. Stosuj 4 Złote Zasady dotyczące zarządzania pocztą

  • Wybór 1. Usuń
  • Wybór 2. Deleguj
  • Wybór 3. Odrocz
  • Wybór 4. Zrób
  • Wykształcanie nawyku stosowania 4 Złotych Zasad

Krok 5. Utwórz jedną, centralną lokalizację dla często używanych plików

Krok 6a. Zacznij korzystać z szablonów odpowiedzi

Krok 6b. Wykorzystaj programy do wysyłania szablonowych odpowiedzi

  • I. Szablony w kliencie poczty Gmail
  • II. Szablony w Outlooku
  • III. Szablony odpowiedzi w Yahoo!
  • IV. Szablony odpowiedzi w aplikacji Mail (Apple)
  • V. Szablony odpowiedzi w Mozilla Thunderbird
  • Programy komputerowe ułatwiające odpowiadanie za pomocą szablonów

Krok 7. Korzystaj z 10 zasad efektywnego pisania maili

  • Zasada 1. Pamiętaj, że krótkie odpowiedzi wcale nie są niegrzeczne
  • Zasada 2. Używaj pogrubionego tekstu i numerowanych list
  • Zasada 3. Precyzyjnie formułuj tematy swoich wiadomości
  • Zasada 4. Ogranicz do minimum bezsensowne odpowiedzi
  • Zasada 5. Usuwaj wszelkie zbędne informacje
  • Zasada 6. Przestań zadawać pytania otwarte
  • Zasada 7. Przedstaw konkretne działania
  • Zasada 8. Wystrzegaj się wielu pytań naraz
  • Zasada 9. Precyzyjnie nazywaj załączniki
  • Zasada 10. Przestrzegaj zasady pięciu zdań

Krok 8. Korzystaj z filtrów wiadomości

  • Dlaczego filtrowanie jest ważne?
  • Jaki jest najlepszy sposób na filtrowanie wiadomości poczty elektronicznej?
  • Jak działają filtry złożone?
  • I. Filtrowanie wiadomości w usłudze Gmail
  • II. Filtrowanie wiadomości w Outlooku
  • III. Filtrowanie wiadomości w usłudze Yahoo!
  • Jak filtry mogą pomóc Ci w utrzymaniu pustej skrzynki odbiorczej?

Krok 9. Przenoś konwersacje dotyczące współpracy na inne platformy

  • Narzędzie 1. Kalendarz (Google/Outlook)
  • Narzędzie 2. Outsourcing współpracy
  • Narzędzie 3. Basecamp lub HyperOffice
  • Narzędzie 4. Ankiety online
  • Narzędzie 5. Wiki
  • Narzędzie 6. Telefon lub Skype

Wskazówki pozwalające oszczędzić czas przy obsłudze poczty elektronicznej

  • Wskazówka 1. Używaj podpisów
  • Wskazówka 2. Umieść pliki w chmurze
  • Wskazówka 3. Używaj kart, nie okien
  • Wskazówka 4. Utwórz listę dystrybucyjną
  • Wskazówka 5. Naucz się skrótów klawiaturowych

Narzędzia pomagające uzyskać pustą skrzynkę odbiorczą

  • Narzędzie 1. Evernote
  • Narzędzie 2. SaneBox
  • Narzędzie 3. Mailstrom
  • Narzędzie 4. IFTTT
  • Narzędzie 5. Używaj szybkiej przeglądarki
  • Narzędzie 6. Gmail Unsubscriber

Mam 10 tysięcy maili! Co robić?

  • Krok 1. Poświęć 30 minut dziennie
  • Krok 2. Wykształć nawyk oczyszczania swojej skrzynki pocztowej
  • Krok 3. Zrezygnuj ze zbędnych subskrypcji
  • Krok 4. Sortuj wiadomości według nadawcy
  • Krok 5. Usuń jednorazowo wszystkie wiadomości śmieci
  • Krok 6. Udzielaj odpowiedzi na innych platformach
  • Krok 7. Archiwizuj ważne wiadomości e-mail
  • Krok 8. Odpowiadaj poszczególnym osobom
  • Krok 9. Bądź konsekwentny i nie ustawaj w wysiłkach
  • Krok 10. Unikaj powtarzania tych samych błędów

Uwagi końcowe

Kategoria: Biznesowe
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-8267-1
Rozmiar pliku: 114 MB

BESTSELLERY

Kategorie: