-
Blog
- Recenzje
- |
- Wywiady
- |
- Wokół książek
- |
- Porady
Jak zarabiać na e-booku i go promować? Wszystko, co warto wiedzieć na ten temat
Napisanie książki i jej wydanie to pracochłonny, wieloetapowy proces. Samo stworzenie publikacji nie świadczy jeszcze o sukcesie autora. Mając gotowe dzieło, trzeba je jeszcze wypromować i zadbać o kilka rzeczy, które pomogą zarobić na e-booku. Sprawdź, w jaki sposób spopularyzować swój tytuł oraz z kim i jak współpracować, by skutecznie rozpowszechnić publikację.
Dokładnie opisz swój e-book
Zanim ktokolwiek zapozna się z treścią Twojej publikacji, będzie chciał przeczytać opis e-booka. Od jego formy i atrakcyjności wiele zależy. Powinien on zachęcić czytelników do kupna książki. Konstrukcja deskrypcji składa się zwykle z 3 części:
- wstępu, w którym znajduje się krótka informacja, o czym jest książka
- rozwinięcia, w którym streszcza się rozwój wydarzeń bądź przytacza poruszane tematy
- zakończenia, w którym warto zawrzeć argument o unikalności publikacji. (W przypadku powieści na końcu opisu często pojawia się pytanie bez odpowiedzi, które zachęca czytelnika do odszukania rozwiązania w treści publikacji).
Warto posiłkować się istniejącymi już opisami książek. Szczególnie tych, które są bestsellerami w danym gatunku. Najlepiej sprzedające się pozycje często mają jedne z najlepszych deskrypcji.
Stwórz markę osobistą, pokaż się czytelnikom i zarabiaj na e-booku
Są pisarze, którzy pragną pozostać w ukryciu. Nie chcą zdradzać swojego nazwiska i przez długi czas piszą pod pseudonimem. Oddzielają swoją artystyczną tożsamość od tej oficjalnej. W niektórych przypadkach taki zabieg okazał się strzałem w dziesiątkę. Niemniej większość współczesnych twórców musi się ujawnić i zareklamować. Osoby chcące zarabiać na e-bookach specjalistycznych – związanych z wykonywanym zawodem – powinny wyegzekwować nieco czasu na kreowanie marki osobistej. Muszą dbać o swój ekspercki wizerunek.
Dobrze widziane jest uczestniczenie i udzielanie się w branżowych wydarzeniach. Autorzy fachowych e-booków powinni również prowadzić blog, utrzymywać kontakt ze swoimi odbiorcami i rozpowszechniać swój content w mediach społecznościowych, stosując różne formy przekazu (nie tylko posty, ale również infografiki, animacje i krótkie wideo).
Wskazane jest także stworzenie własnej strony internetowej. To miejsce, w którym potencjalni czytelnicy będą mogli dowiedzieć się więcej o autorze oraz innych jego publikacjach. We własnej witrynie warto również otworzyć sklep internetowy, w którym można prowadzić sprzedaż swoich e-booków.
Współpracuj z blogerami i influencerami – reklamuj e-book
Istnieje wiele możliwości, dzięki którym za darmowy egzemplarz lub niewielkie pieniądze można wypromować swój e-book i dotrzeć z publikacją do szerszej grupy odbiorców. W tym celu warto zawrzeć współpracę z blogerami, influencerami oraz redakcjami. Nawiązując znajomość z początkującymi blogerami, wciąż można pozyskać darmową recenzję na ich blogu w zamian za egzemplarz książki.
Doskonałym polem do promocji e-booka dla wielu osób może okazać się współpraca z blogerami, influencerami czy redakcjami, których strony odwiedzają dziesiątki tysięcy, a nawet miliony użytkowników. Wówczas należy liczyć się z opłatą za recenzję lub artykuł sponsorowany. Cena w dużej mierze zależy od popularności strony, portalu czy kanału. Czasami będzie to kilkaset złotych, a czasami – kilka tysięcy.
Zacznij promocję e-booka przed premierą
Z promocją e-booka nie należy czekać do ostatniej chwili. Żeby na książce rzeczywiście zarobić, należy komunikować o jej premierze odpowiednio wcześnie. Niektórzy autorzy jeszcze kilka miesięcy przed wydaniem pozycji informują w mediach społecznościowych, że pracują nad konkretną treścią. Część z nich już 30 dni wcześniej zaczyna odliczanie do premiery e-booka na Facebooku lub Instagramie.
Przy takim zabiegu warto zwrócić uwagę na to, by tworzyć posty lub infografiki angażujące użytkowników. Skuteczne mogą okazać się zapowiedzi w formie wideo. Wzbudzają one zainteresowanie i są odmianą wobec większości treści pojawiających się w mediach społecznościowych.
Warto uruchomić w swoim sklepie lub w księgarni tzw. preorder (przedsprzedaż książki). To opcja pożądana przez wielu czytelników. Chcą oni zapewnić sobie rezerwację tytułu i znaleźć się wśród pierwszych osób, które go otrzymają.
Popularną metodą promocji e-booka jest wręczenie go przed premierą wybranym, niezależnym dziennikarzom i blogerom. Dzięki temu w sieci pojawi się kilka wartościowych opinii jeszcze przed oficjalną sprzedażą publikacji. Mogą one zachęcić potencjalnych czytelników do dokonania zakupu.
Twój e-book w najpopularniejszych księgarniach online z Virtualo
Chcesz dotrzeć ze swoją książką do milionów czytelników? Sprawdź, jak zarobić na e-booku oraz jak go skutecznie promować i sprzedać z Virtualo. Jesteśmy jednym z największych wydawców treści cyfrowych w Polsce. Oferujemy różne formy monetyzacji i dystrybucji e-booków w ponad 30 sklepach i aplikacjach, m.in. Empik.com, Virtualo.pl czy Empik Go. Na nasze wsparcie możesz liczyć nie tylko przy sprzedaży e-booków. Zajmujemy się również przeprowadzaniem całego procesu wydania książki. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule Jak stworzyć i wydać e-booka – wskazówki dla twórców i wydawców.
Zainteresował Cię ten tekst? Chcesz podyskutować z innymi czytelnikami? Zaloguj się na swoje konto na Facebooku, komentuj i czytaj komentarze innych!
-
Bestsellery Virtualo.pl